lördag 5 december 2009

Sista och sjunde lektionen

Tjoo!
Jag har varit på min sista lektion i torsdags (3/12). Vi började på med att dela upp oss i grupper ute. Vi skulle gå förbi varandra i grupperna och gå fint i kopplet och inte bry oss om hunden. Det var svårt. Det var ju liksom mat, den där lilla mellanpudeln. Sedan skulle vi i båda grupperna ställa upp oss i varsit led och gå förbi varandra. Det var faktiskt svårt för jag vill ju leka och nu har jag lärt känna dom lite mer och tycker inte att det är lika läskigt längre. Efter det skulle alla hundägarna berätta hur det gått och hur dom gått till väga och eventuellt visa ett tricks som man skulle träna på hemma. Det hade väl inte gått så bra för mig, eller rättare sagt så hade Hanna inte tränat ordentligt. Sedan gick vi in och pratade om lite tävling. Spår, sök, skydd, rapport och lydnad. Matte och husse fick äta pepparkakor och bulle och dricka te och kaffe gratis. Efter det så gick vi ut igen men då skulle inte vi göra något utom att titta på när en av ledarna skulle visa med en av deras lydiga tik hur lydnadsklass 1 var ungefär. Efter det fick vi åka hem.
Hejdå och ha det bra framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar