lördag 28 november 2009

Sjätte lektionen

Tjenare tjenare!
Som du kanske läste på titeln så har jag nu varit på sjätte lektionen. Vi började ute med lite hundmöten. Vi skulle möta kursdeltagarna. Ingen match för mig inte. Fick gå förbi en Australisk terrier, eller som jag kallar terriers; terrijerris, alltså gick jag förbi en Australisk terrijerri. Jaja, sen gick vi in när alla hade gått förbi en varsin hund. Vi pratade om lite hälsa och sen hur vi gjorde för att ägarna skulle förhindra sin hund att dra i kopplet. Vi gick ut sen igen och ni kan inte gissa vad vi gjorde; Vi tränade att inte dra i kopplet. Det gick bra. Hannas sätt är att rycka i kopplet och säga "nej" samtidigt. Ägarna kan inte hela tiden fjäska och vara helt snälla mot oss hundar.

Hejdå! Glöm inte bort att kommentera mina inlägg!

Just det, innan vi går vill jag bara säga att mamma blev BIR i Norge idag. Pappa kom trea bästa hane utan cert. Han var sur och trög, men inte mamma, hon älskar ju utställningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar