lördag 14 november 2009

Nej och inkallning är viktigt! ;-)

Hejsan! Den senaste kurslektionen handlade för det mesta om inkallning. Vi började ute denna gång också och fortsatte med nej-övningen. Denna gång var det tre stationer. Den första var det at man skulle gå förbi en människa, den andra var en anka, och den tredje var godis. Jag kan den där nej-övningen nu. Vi gick in och pratade först om inkallning, sen om hundens kroppspråk. En av ledarna gick in med en av deras hundar och sen skulle ägarna säga hur den hunden som kom in gjorde med öronen, svansen. Sen gick vi ut. Vi skulle träna inkallning. Vi började med en "valpinkallning". En skulle hålla i hunden och sen skulle ägaren springa iväg en liten bit och sätta sig på huk med ryggen mot hunden och sen ropa på hunden. De gick bra andra gången i ala fall :-). Sedan när alla i den gruppen som jag kom med i hade gjort det fick välja lite själva hur vi ville göra. Jag fick gå med hängade koppel efter Hanna en gång, och sen tog en av ledarna mig och gick iväg, och sen skulle Hanna ropa på mig. Det var lite svårt eftersom storhusse och pappa stog där, men jag fattade att det var Hanna som ropade.

De var det vi gjorde tror jag väl.
Kramizar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar