lördag 26 december 2009

Snökul

Tjenare tjenare börjar jag att säga. Jag börjar också att säga hur jag gör med julklapparna som jag fick i år. Eller min och brorsornas julklappar. Jo jag tar med benen till Hannas säng. Varför ska dom få något?

Idag har det hunnit blivit en hel del massa snö. Hanna bestämde sig för att leka ute i snön, men det var tråkigt att vara själv tyckte hon så jag fick vara med. Vi hoppade runt och stojjade. Efter en stund stack husse ut huvudet genom ytterdörren och frågade om små grabbarna fick vara med. "Skit också!" tänkte jag då. Jag hade faktiskt fel för det var väldigt kul. Det finns gammla stenar som legat oå gångarna sen sommras som finns kvar på trädgården och på dem lekte jag och "smågrabbarna" herren på täppan.

"Kom inte upp!" skriker jag och Fabbe på Valle.


"Jag känner mig hotad" sa Fabbe. Han trodde väl att jag skulle butta ner honom. Så fel han hade. Eller? Hehe!
Det var kuligt värre. Vi sprang runt lite också. Både innan och efter att vi lekte herren på teppan.

Vad tycker ni om ursäkten "Hoppa inte på mig när jag håller på att kissa"?


Jaha. Där står han och försöker hitta på rackartyg. Är där en skotte också?

Efter en stund så kom det lite större och äldre kompisar och ville leka i snön. Det var kul! Dem satte fart på allting.


Där står våran engelska Hugo och kusinen Jum-Jum. Tyvärr så kan jag inte få sån där vestern musik. Efter en liten stund jagade dem varandra.

"Äsh! Jag skiter i det här!" sa Tindra och gick iväg.
Tråkmåns/Saffy. Satt på trappan hela tiden tillsammans med Tindra som märkte att det var ensamt runt knuten.


Där sitter Alistair's polisen och tittar efter bråk han kan stoppa.


Tjenare Jum-Jum säger vi till honom som ser lite nyfiken ut.
Min stora brorsa fick inte vara med och leka i snön. Han skulle bli fin i stället.


Här ligger han och leker död.

Hoppas ni gillade bilderna! Ha det bra tills vi hörs igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar