lördag 16 januari 2010

Vem är bäst? Just det - JAG!

Broder Bill is back!

Mamma har varit på utställning i Göteborg. Hon blev BIR ena dagen, men andra dagen gillade domaren tydligen unghundar. Mammas dotter, Kiera, min halv-storasyster, vann över mamma och blev BIM. Det var ju också kul. Matte fick hjälpa till att borsta henne och som tack fick hon en chokladkaka. Jag fick inte smaka något. Tack säger Hanna för chokladkakan! Hanen som blev BIR var också en unghund.

Mohaha!
Jag har varit på valputställning tillsammans med Fabian. Det gick väl hyfsat. Jag blev BIR. Ganska så stor konkurrens i rasbedömningen. Jag var ensam i min klass och sedan var vi tre stycken som tävlade om att bli bästa tik. Gissa vem det blev? Det blev jag. Den tiken som kom tvåa bästa tik var min halv-lillasyster Daffie. Alltså syskon med Fabian. I alla fall, sen så var det väl inte så svårt att bli BIR, jag menar - se på mig! Okej då, hanen var väl riktigt gullig. Jag vann i alla fall över 15 stycken.


Sedan så vann jag över alla BIR - valpar som vunnit i grupp 1, blev alltså BIG - 1. Efter det så tog det en bra stund innan BIS:et skulle börja. Vi tittade på Newfoundlandsvovvarna som hade en special. När BIS:et väl var igång så var det ju alla gruppvinnarna. Alltså 10 st. Domaren fick känna och klämma på oss, sedan skulle vi ju såklart röra på oss också. Efter det placerade domaren 10:an - 3:an. De två som var kvar fick springa ett varv till och då fick jag den blå rosetten. Konstigt, alla vet ju att jag är snyggast! Bilden där uppe var när jag fick veta min placering.

Alla mina priser på bilden ovan. Jag vann en hink, väskor, tuggben, termos med mugg, presentkort och en väska med förstahjälpen grejjor och massor av hundmat.

Där är rosetterna också. På närbild.
Det kan eventuellt bli mer bilder. Det beror på om jag får använda bilderna Gunn och Cattis tog på mig. Hannas bilder blev tydligen inte bra, förutom dom bilderna som jag har här nu. Det kommer väl fler nya inlägg snart. Om råttorna och lite annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar