torsdag 12 augusti 2010

Inkräktar-rapport 2 + lite annat :3

Tjoo :) Nu har jag glömt bort att blogga igen..Men nu har jag lite nyheter om Morris som han inkräktaren heter också. För det första är han fortfarande väldigt omtyckt även om han är i rabatten och håller på..eller ja, gräver i rabatterna så han blir lortig så Hanna måste bada av honom, och stormatte älskar ju sina rabatter men ändå gosar hon med honom som om hon vore galen. Och sen har han ju blivit lite fräckare också. Och sånt gillar jag mer hos pojkar..inte några som bara smörar :] Men jag måste säga att han är lite töntig också. Han har en sån där boll som man kan ha godis i som man ska knuffa på så godiset ramlar ut; han står och skäller på den! Hur tusan har han tänkt att han ska få ut något godis ur den då!? Och sen så har jag sett när Hanna ska på koppelpromenad med honom: Han måste alltid ha kopplet i munnen, eller så hoppar han upp på Hanna och biter lite i byxbenet..sånt där som faktiskt är lite barnsligt, sånt som jag aldrig har gjort eller skulle göra. Och en sak som jag gillar med honom är att han visar respekt för mig :D Respekt måste man ju liksom ha...Och det bästa av allt är att jag fortfarande får sova i Hannas säng! Om han skulle komma och ta över där skulle han allt ångra sig sen...

Vet ni vad jag ska göra till helgen? Jag ska till Askersund! Hanna tänkte visa mig i alla fall på lördagen då. Hon har tränat mycket den senaste dagen. För att jag ska springa lite fortare och för att jag ska stå still medans hon ställer rätt mig har hon hon stinkande men väldigt god fisk som bete, men jag tar bara fisken så för hon kämpa med mig :) Jag tycker faktiskt att jag kan få stå hur jag vill. Särskilt med bakbenen. Och ni kanske undrar varför jag krånglar? Jag krånglar får att Hanna och stormatte har stått och borstat och kammat på mig och är inte klara än utan jag ska badas också! Och efter det ska jag väl fönas så jag blir torr och ÄNNU mera borstning i samband med det..inge kul asså :O Jag kan ju säga som Hugo säger också; Först ska jag dränkas och sen eldas upp..

Idag har vi haft lite norskt besök också. Dom kom för att kolla på oss hundar. Dom ville ha en beardisvalp efter Jum-Jum och Tuva tror jag. Och ni skulle bara veta hur mallig Jum-Jum är för att han kanske ska bli pappa för en kull. Men när han blir för jobbig ber jag pappa skryta om hur många kullar pappa är pappa för liksom men då blir han också lite jobbig...synd att Kanelen inte var med oss. Då skulle det i alla fall bli tyst på dom. Jag har en bild på Jum-Jum så får ni se hur han gör till sig för att han ska se så fin som möjligt ut...
Nu fick ni mycket att läsa, men jag hade mycket att berätta :]
Kram
/Emilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar