söndag 7 februari 2010

Jobbiga snö

Ja, nu var det längesedan jag bloggade. Men vad finns det att bloga om? Händer ju typ ingeting. Valparna är som vanligt - gnälliga och irriterande. Och snön blir bara värre och värre! Får några dagar sen så var det mycket snö. Jag och några komisar var på en promenad i skogen och vi kunde knappt ta oss hem! Vi hade massor med snökocklor! Värst var jag, Mazarin och Fabbe. Jag och Mazarin brukar köra ner huvudet i snön och leka grävling eller vad det är för djur som gräver under marken, men efter att vi gjort så några gånger så hade vi massor med snöbollar i ansiktet. Gick ju inte att se något! När vi försökte få bort dom (gida huvudet mot marken) så fick vi bara ännu mer snö i ansiktet! När vi skulle hem så fick Mazarin knappt på sig halsbandet. Massor med snöbollar i ansiktet och på bröstet. Fabbe hade ju bara på benen och på magen. Vi kunde knappt komma hem! Men när vi väl kom hem så sköljde Hanna av oss så vi slapp alla snöbollar på benen och på magen. Saffy som också var med hade det inte så jobbigt. Eftersom hon är så tråkig så lekte inte hon lika mycket som vi andra. Var väl allt. Ska försöka blogga mer. Jag kan inte blogga själv eftersom jag inte riktigt kan stava och tangenterna är så små så det går inte att skriva så Hanna måste hjälpa mig och när jag väl kommer på nåt att skriva om så brukar Hanna vara i skolan och så har jag glömt bort tills Hanna kommer tillbaka. Jaja. Var allt för enna gång. Kram till alla läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar