måndag 10 augusti 2009

Utställningen

Hejhej! Jag är nu tillbaka från Ronneby! Det var en riktigt lång väg dit, 50 mil ungefär! Jag sov för det mesta hela vägen så jag dreglade inte något alls! Vi bodde i en mysig stuga. När vi var framme så fick jag och mina kompisar springa på gräset där. Det var kul! Sedan så badade Hanna lite. Jag fick simma. Det var ganska kul, men det var svårt också. Jag sov i Hannas säng på nätterna.

Första utställningsdagen så skulle inte jag vara med, det var bara några av mina kompisar och min mamma! Mamma och min kompis Saffy blev 2:a och 1:a bästa tik. Sedan blev Saffy BIM. Kompisen Jum-Jum blev 2:a bästa hane.

Efter det så åkte vi och hälsade på några släktningar.

Nästa dag skulle jag vara med! När vi tränade innan det började så morrade jag åt dom hundraser jag inte kände igen, sedan så blev jag lite skrajsen för ankorna som simmade runt i bäcken brevid ringen. Jag vann min klass och blev 2:a bästa valptik. Det var en konstig domare som dömde, jag var ju snyggast! Det tyckte i alla fall jag! Den domare som dömde var den berömda beardisuppfödaren Janet Lewis. Hon tyckte att jag uppförde mig exemplariskt! De ordet visste ni inte att jag kunde va? När vi skulle åka hem så stannade vi i Slättäng där det finns ett ställe som ägs av Hannas farfars släkt. Vi fick springa runt där och det var kul!
När jag kom hem igen så sa jag hej till Bill. Bill hade saknat mig!

Det var min helg det!
Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar